Válasszon nyelvet!

Címlap
A Merzse-mocsárban jártunk
2017. május 16. kedd, 07:00

A fenntarthatósági témahét apropójából Bertók Evelina tanárnő és Szirmai József tanár úr vezetésével diákjaink a természetvédelmi oltalom alatt álló Merzse-mocsár területére látogattak. Élményeikről három rövid diákbeszámoló tudósít:

A környezetvédelmi témahét legjobb munkákat beadói 2017. május 8-án kiránduláson vehettek részt. A túrát Bertók Evelina tanárnő és Szirmai József tanárúr vezette a 17. kerületi Merzse-mocsár természetvédelmi területen. Sajnos az odavezető úton alkalmunk volt megfilgyelni, hogy milyen sok az eldobált hulladék, szemét. Jó volt látni, hogy a természetvédelmi területen ilyet kevésbé tapasztalhatunk. Megfigyelhettük a környezet szépségét, különlegességét és a madárvilág szinte egyedülálló voltát. Ez a kirándulás nagyon hasznos volt számunkra hisz nagyon sok új dolgot tudhattunk meg a környezetünkről és annak óvásáról. (Holics Ildikó, Köteles Dorottya 9.NA)

Felkeltünk reggel. Hétfőn. Ez már nem indulhat jól. De talán mégis, ha kirándulni megyünk. Már pedig ma az lesz. Ezekkel és hasonló gondolatokkal indultunk el hétfő reggel az iskolába, pontosabban az iskola elé. 8:15-kor gyülekeztünk az iskola előtt. Ekkor már végzőseink írták a magyar érettségit. Tisztelet és kitartás. Lassan el is indultunk. Az odaút a reggeli csúcsforgalomban nem volt a legkellemesebb, de a végére a vonat út élvezetes volt, szép lassan a városi nyüzsgésből a csendes szabadaságba jutottunk.

A vonatról leszállva máris szembesültünk környezetünk sanyarú állapotával. A mocsár felé tartó úton rengeteg szemét volt, matractól a joghurtos pohárig. Eközben Szirmai tanár úrtól betekintés kaptunk a biológia csodás világába, testközelből láthattunk érdekes növényeket, és meg is tudtuk hasznukat vagy épp ellentetjét.
A mocsárban tartó úton meglepődve tapasztaltuk, hogy itt bizony a természet uralkodik. Ezt a kilátóra való nehéz feljutásunk is igazolta. De megküzdöttünk. A mások által épített kis fahíd segített átjutni a kilátóhoz. A gyönyörű táj megcsodálása után, az erdőben érdekesebbnél-érdekesebb növényeket láthattunk, és a tanösvényen található táblákat figyelmesen elolvastuk, rövid sétálás után meg is érkeztünk a kiinduló pontunkhoz. Megpihentünk pár percre, megettük az ebédünkent, aztán indultunk is haza. A fenntarthatósági projektnek és Tanárainknak köszönhetően okosabbak es környezettudatosabbak lettünk. Sok-sok élménnyel gazdagodtunk. (Juhász Gréta)

Sajnos már az odavezető úton is rengeteg hulladékot láttunk a természet lágy ölén. A természetvédelmi terület már gyönyörű volt, leszámítva a szemetet.  Sok újat tanultunk Szirmai tanár úrtól. A területen sok víz volt, ezért a kilátóba csak faágak segítségevel tudtunk átmenni. A repülőtér zaja zavart minket is, nemhogy az ott élő állatokat. A túra végén átbeszéltük a látottakat és megfogadtuk hogy környezettudatosan fogunk élni. (Koósa Tamás)

A képre kattintva további képek tekinthetők meg...