Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Helyettes Államtitkársága kezdeményezésére 2017-ben is meghirdették a „Fenntarthatósági témahetet”. „Globális felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás. Ezek a veszélyek fenyegetik Földünket, ha gyorsan nem változtatunk szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már iskolás korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.” – olvasható a témahét honlapján (www.fenntarthatosagi.temahet.hu).
Iskolánk is csatlakozott a felhíváshoz, leginkább a tanórákba integráltan foglalkoztunk a témával, de tanórán kívüli programok is akadtak. Egy kis szöveges és képes ízelítő a programokból:
Kémia órán Kalmár tanárnő vezetésével a 10.AC osztály kiselőadásokat tartott Greenpeace – Szelektívhulladékgyűjtés – E-fogyasztás – Újrahasznosítás témában, a 9.AC osztály Globális felmelegedés – Környezetvédelem – Megújuló energiaforrások témában, a 9.BD osztály Környezetvédelem és célja – Tudatosság – Óceánszennyezés – Mit teszek én a környezetemért? témában.
Antalné Tóth Tünde földrajz szakos tanárnő a 10.D osztállyal beszédet írt egy ENSZ klímakonferenciára, illetve feladatlapot állított össze a témában, melyet több osztályfőnök (Galambos Róbert – 10.AC, Krausz Éva – 10.BD) is felhasznált osztályfőnöki óráján.
Hogy a vizualitás is teret kaphasson, rajzórán Csegezi tanárnővel témába vágó plakátokat készítettek a diákok, az aulában néhány másodperces vízszennyezettséget bemutató sokkoló videót futtattunk. A linkre kattintva elérhető...
Fizika óra keretében Tápai Ildikó igazgatónő a 9.NA1-es csoporttal, a 9.A, 9.B, 9.D és a 11.AC osztállyal ökológiai lábnyomokat készített és hasonlított össze.
Angol órákon Bertók tanárnő a 9.NA, a 9.NB, a 9.B és a 10.BD osztályokban, Dézsi Mariann tanárnő pedig a 11.D osztályban angol nyelvű kisvideók bevonásával dolgozta fel a témát.
Az irodalom- és nyelvtanárok is megtalálták a témában rejlő lehetőségeket: Walter tanár úr a 10.D-s diákokkal sci-fi novellákat írt. A történetek narratíváját a hét főbűn (jellemhiba) egyike, és a fenntarthatóság összekapcsolása alakította ki. A linkre kattintva elérhető két jól sikerült diákalkotás… Szép tanárnő a 9.NA/A csoporttal a „Sara und die Umweltschützer” olvasmány kapcsán a főhős cselekedeteit elemezte a környezetvédelem/ fenntartható fejlődés szempontjából. A 11.A és 11.C csoportokban pedig német nyelvű rövidfilm bevonásával a biodiverzitás témakörét boncolgatták.
A fenntarthatósági témahét szerencsés módon egybeesett iskolánk Erasmus+ / Denke global! projektjének egy információs kampányával, melynek keretében a nemzetközi projekt Svédországot megjárt csapata – diákok és tanárok egyaránt – a kint kidolgozott anyagok segítségével környezetvédelem témában érzékenyítő programokat tartottak.
Köszönjük minden tanár és diák aktív részvételét!
A képre kattintva további fotók tekinthetők meg...
|