Válasszon nyelvet!

MagyarDeutsch
Gólyatábori élmények, avagy így látta egy tizedikes
2012. szeptember 11. kedd, 08:59

Elérkezett ez a nap is!- gondoltam augusztus 27-én hajnalban. Még csak a nap elő sugarai ragyogták be az eget, de nem érzetem a fáradtságot a korai kelés miatt. Annyira felvillanyozott a gondolat, hogy pár órán belül megismerhetem jól kitervelt programunk szenvedő alanyait, azaz a kilencedikeseket, hogy már nem voltam képes újra álomba merülni. Ehelyett inkább leellenőriztem a muníciómat: vízibomba - kipipálva, vízipisztoly - kipipálva, smink az éjjeli túrára- kipipálva, kereplő- kipipálva, amiknek a reggeli ébresztés folyamán nagy hasznát vettem (a gólyák balszerencséjére!). smiley

Az iskolához érve a „gólyák” rémült tekintete, na meg persze a „bosszúvágy” gondolata ragyogó mosolyt csalt az arcomra, de nem voltam ezzel egyedül. Tavaly mi is ugyanilyen félve vártuk a tábort, de idén már békaként foglalhattuk el a táborhelyet, és ez, valljuk be, sokkal élvezetesebbnek ígérkezett a feladatokat ismerve.

A gyors buszba pakolás után elindulhatott a busz a megpróbáltatások földjére, azaz a tarjáni táborba. Az utazás első felében a „kicsik” gyanakvón méregettek mindeket - tudva, hogy mi leszünk minden kínjuk kitervelői - később viszont már a kacajoktól és a duruzsolástól volt hangos a busz.
Mikor megérkeztünk tágra nyílt szemek és elképedt arcok sokasága fordult felénk. Itt ugyanis a panoráma a kukoricásra nyílik. Akik ezt nem tudták (lásd: kilencedikesek) eléggé meglepődtek és voltak olyanok is, akiknek már ismerős volt a terep (lásd: tízedikesek) smiley

Délután a csapatépítő tréningen próbáltuk jobban megismerni a DNG-be érkezett újoncokat, kisebb nagyobb sikerrel. A számháború osztatlan sikert aratott, és elértük, hogy mindenki jól aludjon aznap este.

Másnap nekünk, tízedikeseknek semmiféle különösebb feladatunk nem akadt, mivel ez idő alatt a kilencedikesek a sváb tánc elsajátításával foglalkoztak. Egyetlen szupertitkos projektet kellett még kidolgozni, és az éjjeli túra volt. Nem okozott túl nagy gondot, örömmel készülődtünk az esti „kiruccanásra”.
Mivel szegény gólyákat nagyon kimerítette az évnyitó műsorszám begyakorlása, korán ágyba bújtak és ELALUDTAK!!! (a mi legnagyobb örömünkre)
Inkább most nem írnám le, hogy hogyan néztek ki, mikor rájuk rontottunk az éjszaka közepén, mert azt csak erős idegzetűeknek ajánlanám….
Tapasztalataim alapján nem sok hajlandóságot mutattak az iránt, hogy éjnek évadján különböző feladatokat teljesítsenek, a kukoricásban vagy bárhol máshol a tábor területén, de végül sikeresen megoldották a feladatokat.

Másnap reggel karikás szemmel, nagyokat ásítva ültünk az ebédlőben. Tudtuk, hogy ez az utolsó nap, és hogy még sok minden vár ránk. Ezért bevetettük maradék energiánkat (na meg egy jó erős kávét) és az esti előadásra koncentráltunk.
Sajnos a gyakorlás csak rövid ideig tartott, mert Tarjánba utaztunk, hogy egy mókás rallyn vegyünk részt. Az idő csak úgy repül, mikor biciklis bácsikkal vagy a szelektív kukáknál fényképezkedünk ugyebár, így hát gyorsan vissza kellett indulni még véglegesíteni a produkciónkat.
Az est 7-kor kezdődött, és megadta az alaphangulatot a filmek szinkronizálása. Ezt követően minden csoport bemutatta a világraszóló eladását és a gólyatanárok is megcsillogtathatták a színészi tudásukat.
Az eredményhirdetés után mindenki a jutalomtortát falta és az este egy felejthetetlen discoval zárult.

Másnap mindenki egy kicsit szomorkásan kelt, mert ezek voltak az utolsó együtt töltött óráink (a gólyatáborban) ha-ha-ha
A hazafelé úton már feleannyira sem volt eleven a társaság, mint odafelé, habár így is nagy volt az alapzaj. smiley
A DNG előtt fájó búcsút vettünk új barátainktól, de tudván, hogy korai lesz a viszontlátás (mert kezdődik a suli!), nem fájt annyira a búcsú.

Ui.:
Tudom kedves kilencedikesek, hogy olvassátok ezeket a sorokat és közben mosolyogtok. Hiába az összes reggeli torna, az éjjeli ébresztés, azért mégiscsak jól éreztétek magatokat!
Remélem ti is örömötöket lelitek majd a majdani gólyák beavatásában! Na, de ne felejtsük, hogy most mi vagyunk ebben a kiváltságos helyzetben:
Tehát várunk titeket drága gólyák a BÁLOTOKON!

Írta: Juhász Georgina (10/B)

Gólyatábor 2012
2012. szeptember 07. péntek, 08:46

Hétfő reggel tele izgalommal és kíváncsisággal elindultunk Tarjánba. Indulás előtt a legviccesebb poén is csak pillanatokra feledtette el velünk, hogy várhatóan milyen megpróbáltatásokkal teli napoknak nézünk elébe.

Örök emlék marad a „csodás” csalános számháború, ahol a tanárok is kitették szívüket -lelküket. Egész hetes izomlázunk megalapozói a csoportvetélkedők voltak. Kreativitásunkat állatokat utánozva mutathattuk meg. A tábortűz a hideg ellenére is szívet melengető volt.

A - mint később megtudtuk -  leghosszabb éjszakánkat követően megerőltető reggeli tornával és vízipisztolyaikkal boldogítottak minket a békák. Ezután következett a kedd fénypontja: a tánc. Bár az elején csak csetlettünk-botlottunk, a végére egész belejöttünk. A galoppozás közben egy-két boka és sarok a feladás határára került, de megúsztuk ép bőrrel.

Az énekeket is elkezdtük megtanulni, ahol mindössze a hangjegyek és német tudásunk hiánya állított akadályt elénk, de  a gitárnak és lelkesedésünknek hála végül is megoldottuk a feladatot.  Este mit sem sejtve feküdtünk le, majd a legmélyebb álmunkból kereplő  keltett fel minket, legnagyobb döbbenetünkre az éjszakai hidegben kellett állomásokon teljesítenünk. A legemlékezetesebb feladat a fiúk sminkelése volt.

Karikás szemmel és megdöbbenve vettük tudomásul, hogy a reggeli torna nem egy napra szólt. Futás, vízibomba, vízipisztoly… álmainkban egy ideig kísérteni fognak.

Reggeli után megkaptuk az egyenpólónkat, amivel hivatalosan is a DNG  padkoptatóivá váltunk. Szerdán leendő tanáraink közül  többen  is meglátogattak minket, és beszélgethettünk velük a gimnáziumi életről. E napon Tarjánt is felfedeztük.

A tábor záróakkordja a búcsúest volt, ami remekül sikerült.

Köszönjük a békáknak és a tanároknak, hogy alvás helyett is ránk gondoltak!

Kővári Saci által készített albumokat az alábbi képekre kattintva nézhetitek meg.

yxí

A képre kattintva további képek tekintehetőek meg