Válasszon nyelvet!

MagyarDeutsch
Címlap Hagyomány/Rendezvény Diákcsere A 10.AC osztály diákcseréje Rotenburgban 2015. szeptember 12-19.
A 10.AC osztály diákcseréje Rotenburgban 2015. szeptember 12-19.
2015. szeptember 30. szerda, 09:12
2015. szeptember 12-19. között iskolánk 10.AC osztálya - Szép Tímea és Eszenyei Emese tanárnők vezetésével - diákcsereprogram keretében egy feledhetetlen hetet töltött rotenburgi partneriskolánknál. Élményeikről Répási Kordélia írt beszámolót a képre kattintva pedig egy szuper videó is megtekinthető.

Szeptember 12-én kora reggelt indult a repülőgépünk Hamburgba, ami miatt mindannyian nagyon izgatottak voltunk, többek között, mert sokunk most élte át első repülőútját. Továbbá már nagyon szerettünk volna találkozni német barátainkkal, és próbára tenni, mennyit javult a nyelvtudásunk az ő látogatásuk óta.
Utunk Rotenburgba pár órával hosszabbra sikeredett, mint vártunk, ugyanis Hamburgban két szélső párt demonstrált egymás ellen. Féltünk kicsit, hogy a főpályaudvaron fogunk éjszakázni, de csak beindult újra a vonatforgalom. Felszállhattunk, majd fél óra múlva megérkeztünk Rotenburgba, megismerhettük partnereink családtagjait. A hétvégét vendéglátó családjainkkal töltöttük, legtöbben egy közeli vidámparkban töltötték a hétvégén.
Hétfőn megismerkedtünk az ottani iskolával, és hogy mégse unatkozzunk, 5 tanítási órán részt is vettünk. Iskola után kezdődött a nagy móka, hiszen Brémába utaztunk. Itt először egy szórakoztató városvetélkedőt kellett kitöltenünk. De nem utolsósorban egy múzeumban is jártunk, ahol színházi jelenetekben mutatták be Bréma történetét.
A következő nap volt sokak kedvence, mikor egy úgynevezett „Wattwanderung”-on voltunk. Körülbelül két óra utazás után értünk Cuxhavenbe, mely az Északi-tengernél található. Az apály-dagály váltakozása, és a Hold állásása miatt hosszú kilométerekre be lehet sétálni az Északi – tengerbe, apály idején. Legtöbben gumicsizmában kezdtek neki az iszapos túrának, de a majd combközépig érő víz után, mát szinte mindenki mezítláb végezte. A túra után Bremenhavenbe látogattunk. Útközben sokat megtudhattunk a kikötőről és környékéről. Két óra szabadprogram után egy interaktív múzeumba, az „Auswandererhaus”-ba látogattunk, mely a ki és bevándorlással foglalkozik
Szerdán már 6 tanítási órán vettünk részt. Délutánra mi szerveztünk programokat magunknak. Én a baráti társaságommal visszautaztam Bremenhavenbe, ahol az ún. „Klimahaus”-ban töltöttük az időt. Ez is egy interaktív múzeum, ahol a kiállítás megtekintése közben több klímazónán is áthaladhattunk a 8. hosszúsági kör mentén.
Másnap Hamburgba utaztunk, ahol a St. Michaelis templomba látogattunk, s utána egy két órás sétahajókázáson vettünk részt. Az idő szeles volt, de ez senkit sem gátolt meg a fényképezgetésben és a selfie-zésben. Láttuk Németország legdrágább lakónegyedét, aminek teljesen tengerparti feelingje van, luxus villák a homokos parton.  Láthatóan vigyáznak rá, rendezett, egy szemetet sem láttunk eldobva. Hamburgban szintén 2 óra szabadprogramunk volt, legtöbbünk vásárlással töltötte, de voltak, akik egy közeli étteremben kóstolták meg a német ízeket. Ez a napunk volt a leghosszabb, és egyben a legfárasztóbb.
Pénteken már érződött a levegőben közeli távozásunk, mert mindenki az utolsó szuveníreket ment levadászni Rotenburg egyutcás negyedében. Dél tájt találkoztunk velük és kísérő tanárainkkal, és egy kedves üregúr elmesélése alapján ismerkedtük meg egy rotenburgi zsidó családdal, és a zsidó hagyományokkal. Mikor vége lett, mindenki sietett haza, hogy mindent előkészítsen a búcsúestre, mely remekül sikeredett. Remek volt a hangulat, jó volt a társaság. Látszott, hogy mindenki kedveli a másikat, hiszen a német és magyar diákok keveredtek mindenütt. Hangos felnevetésekkel elékeztünk vissza az elmúlt egy hétre, aminek olyan gyorsan lett vége, hogy el sem akartuk hinni, hogy másnap már megyünk haza.
A reggeli könnyes búcsú közben, sokan megbeszélték, hogy tartják a kapcsolatot, és szünetekben meglátogatják egymást. Reméljük ez így is lesz, és életre szóló barátságok köttettek meg ez alatt a diákcsere alatt.

A diákcsere az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt NEMZ-TAB-15 pályázat támogatásával került megvalósításra. Támogatásukat köszönjük!